Falend Vooruit

Falend Vooruit – Studenten niet laten zakken of onvoldoendes geven

Thema's

Arbeidsinnovatie Leven lang ontwikkelen

Branches

Alle branches

In een nieuwe podcast-aflevering van Falend Vooruit deelt Marlou de Kuiper haar inzichten en visie als opleidingsmanager van de master innovatie Zorg & Welzijn aan de Hogeschool Utrecht. Een pleidooi voor een open benadering met ruimte voor vallen en opstaan, blijven proberen en een breuk met traditionele toetsingsmethoden.

Geen onvoldoendes, falen mag
“Studenten moet je niet laten zakken of onvoldoendes geven”, aldus Marlou de Kuiper. “Allereerst is iedereen tot alles in staat; mensen kiezen de doelen die bij hen passen, doelen waar ze voor willen gaan. Vooral in het speelveld van zorg en welzijn. Het is daarom juist belangrijk om in deze innoverende studie te blijven proberen, te falen, op te staan en opnieuw te beginnen. De docent kan naast de student gaan staan, ook al is deze gelijkheid misschien even wennen.”

Praktisch en vol zelfvertrouwen
“Toetsing en beoordeling op kennis representeert daarnaast niet de dingen die je als zorg-innovator in de praktijk tegenkomt. Je kunt goed zijn in het verzamelen van kennis, maar het echte werk begint pas als je deze kennis kunt toepassen. Als innovator moet je leren om vol zelfvertrouwen met onzekerheden aan de slag te gaan. Wanneer je perfectie nastreeft, levert dat vaak niet het gewenste resultaat op en leer je (en jouw organisatie) weinig nieuws.”

Deze en nog veel meer mooie inzichten zijn te beluisteren in onderstaande podcast:

Meer weten?

Voor meer toelichting over de opleiding waarvan Marlou de Kuiper manager is, klik hier:
Master Innovatie in Zorg en Welzijn

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle artikelen
Blog
Kennissessie “Kleine doorbraken groots opschalen”: een prikkelend kijkje...

Op 15 oktober jl. vond de kennissessie "Kleine doorbraken groots opschalen" voor Koplopers plaats. Hoe zorg je dat mensen enthousiast worden over een nieuw initiatief? Hoe vertaal je de goede doorzet van een nieuw initia...

Lees meer
Blog
Lieke Lange: Verandering realiseren is beweging creëren

In een nieuwe blog van Actie Leer Netwerk-medewerker Lieke Lange vertelt ze haar persoonlijke ervaringen met het zelf opgezette Kweekvijver-initiatief en de kansen en risico's om kans te maken op een HR-award.

Lees meer
Nieuws
ECP en TZA ontwikkelen samen digitale leermodules voor zorgtechnologie

ECP en TZA - twee van onze Koplopers - hebben een samenwerking gestart, waarin de twee partijen zijn begonnen met het vervaardigen van een webinar en de ontwikkeling van een e-learningmodule.

Lees meer