Nicoline Mulder
Trainer, facilitator, projectleider, coach

Branches

Alle branches

Visie op actieleren:

Ik geloof in de kracht van het samen ontdekken, leren en experimenteren op zoek naar duurzame oplossingen in de praktijk.

Positief – creatief – verbindend

Wat mij boeit en waar ik in geloof is de kracht van samen ontdekken, leren en experimenteren, op zoek naar duurzame oplossingen in de praktijk. Als design thinker/sociaal ontwerper/projectleider/facilitator denk en werk ik graag mee aan uitdagende vraagstukken. Ik maak gebruik van onderdelen van de methode ‘design thinking’. Ik faciliteer en creëer praktisch ‘morgen toepasbare’ interventies voor duurzame oplossingen. Dit doe ik in eenmalige sessies, kickstarters, en als innovatieversneller in langere trajecten. Voor eenmalige sessies denk ik mee over het doel en ontwerp ik de manier om dat te bereiken. In langere trajecten kijk ik vaak wat er al is, wat de precieze vraag is en waar de energie zit. Mijn mentaliteit is gewoon beginnen, kijken wat werkt, daarmee doorgaan en de rest volgt vanzelf. Wat ik hierbij absoluut noodzakelijk vind, is dat de gebruiker ook altijd aan tafel zit. Gaat het over medewerkers, patiënten, cliënten, leerlingen? Nodig ze uit om mee te denken en te ontwerpen.

Mijn loopbaan is gestart in de cultuursector waar ik diverse festivals en evenementen organiseerde. Vervolgens ben ik naar het MBO gegaan. Als projectleider, manager en docent bij opleidingen in zorg en welzijn. Vanaf 2016 doe ik allerlei verschillende projecten. Bijvoorbeeld het bedenken en samenstellen van inhoudelijke en interactieve programma’s samen voor kennisdeling en inspiratiedagen RAAT’s Utrecht en Amersfoort-Eemland. Daarnaast faciliteer ik innovatiegroepen met projectleden vanuit de RAAT’s met thema’s als slimmer opleiden van zij-instromers, anders organiseren, professionaliseren en vraagstukken rond behoud van personeel.

Daarnaast doe ik projecten voor Leerling2020 in de rol van projectleider, facilitator, trainer en coach. Als facilitator begeleid ik Leerlabs; een innovatief leernetwerk van 6-8 personen (directeuren, teamleiders, bestuurders en docenten) van verschillende scholen die samen aan de slag gaan met een onderwerp. Onderwerpen als maatwerk voor leerlingen, professionalisering en anders organiseren. Gedurende twee jaar, elke zes weken een bijeenkomst werken zij samen om goede ideeën verder te brengen. Ik begeleid deze Leerlabs in het ontdekken, samenwerken, experimenteren, delen van kennis en het implementeren van innovaties. Deze methode is soortgelijk aan actieleren.

Vanaf 2017 werk ik als loopbaancoach voor het project ‘sterk in je werk’ waardoor ik de sector goed hebben leren kennen vanuit de beleving van de zorgprofessional.

Ook ontwerp en verzorg ik workshops en trainingen op het gebied van generatiemanagement, persona’s, innovatiekracht/wendbaarheid, mindsets en mindmappen.

Wil je meer weten over wat ik graag doe en goed kan? Bel of mail me voor een kop koffie!

Inzetbaar voor:

  • Het faciliteren van grote actieleerbijeenkomsten (50-200 pp)
  • Het faciliteren van middelgrote actieleerbijeenkomsten (10-50 pp)
  • Het faciliteren van actieleergroepen (6-10 pp)
  • Het ondersteunen van netwerken en organisaties bij visie-ontwikkeling
  • Het ondersteunen van netwerken en organisaties om actieleren te ontwerpen en op te zetten
  • Het helpen vertalen van resultaten van actieleren binnen en buiten netwerken/organisaties
  • Het faciliteren van leerprocessen op integraal niveau (cliënt, professionals, management, bestuurders)