Handreikingen

Wie zitten er aan tafel bij actieleren?

Thema's

Alle thema's

Branches

Alle branches

Een probleem in een organisatie of in een sector raakt vele betrokkenen. Daarom zijn zij in principe ook allemaal onderdeel van het actieleerproces.  

Je kunt natuurlijk met mensen in soortgelijke posities leren. Bijvoorbeeld alle verpleegkundigen samen (intervisie); of alle klanten samen (cliëntenraad). De impact daarvan blijft meestal beperkt, omdat je geen invloed hebt op het hele probleem. Je kunt het alleen hebben over je eigen rol en invloed. 

Wanneer je gaat actieleren worden dan ook alle partijen uitgenodigd, die geraakt zijn door het probleem. Alles wat bij kan dragen óf tegen kan werken aan de oplossing komt ter tafel. Dan is de impact van het leerproces groot. 

Wie zitten er aan tafel bij actieleren?

  • Cliënten/bewoners
  • Diverse praktijkprofessionals
  • Leercoaches
  • Managers
  • Bestuursleden

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle artikelen
Koploper
Transferpunt Zorg en Welzijn

De coronacrisis is een grote doordenderende draaikolk, maar bracht sommige zaken ook in een stroomversnelling. Het Transferpunt zorg en welzijn is een goed voorbeeld van een versneld in gang geraakte samenwerking in tijd...

Lees meer
Podcast
Het potentieel pakken: Actieleer TV Podcast over Meer uren werken

In deze aflevering van de Actieleer TV Podcast vertellen verschillende sprekers over waarom Meer uren werken essentieel is voor een duurzame arbeidsmarkt.

Lees meer
Podcast
Goedkoop is duurkoop: Actieleer TV Podcast over Werken naar Talent

In een nieuwe Actieleer TV Podcast komt het thema Werken naar Talent en de financiële structuur van een organisatie aan bod.

Lees meer