Leven lang ontwikkelen

Veranderende beroepen vragen om een andere kijk op onderwijs en leven lang ontwikkelen

Bekijk alle artikelen
Prof. Dr. Marc van der Meer
Ambassadeur
Overal staat het hoog op de agenda, maar in de zorg is een leven lang ontwikkelen extra urgent.

Blijven ontwikkelen is belangrijk

De verschillende beroepen in zorg en welzijn veranderen. Dit heeft gevolgen voor het opleiden van toekomstig personeel en op het om- en bijscholen van bestaand personeel. Binnen dit thema zijn de aandachtpunten een betere aansluiting van beroepsonderwijs op het werken in zorg en welzijn en betere aansluiting op de regionale behoefte.

Doorlopende inzetbaarheid van zorgprofessionals en het aantrekkelijk houden van de sector voor (zij-)instromers draagt direct bij aan het oplossen van het tekort.

Marc van der Meer

Overal staat het hoog op de agenda, maar in de zorg is een leven lang ontwikkelen extra urgent. Want daar spelen niet alleen ernstige personeelstekorten, ook de zorgvraag wordt steeds complexer. Als ambassadeur op het thema hoopt Marc van der Meer initiatieven te kunnen verbinden en een doorbraak te creëren.

Lees meer

Actieleer TV over Leven lang ontwikkelen

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle artikelen
Blog
Kennissessie “Kleine doorbraken groots opschalen”: een prikkelend kijkje...

Op 15 oktober jl. vond de kennissessie "Kleine doorbraken groots opschalen" voor Koplopers plaats. Hoe zorg je dat mensen enthousiast worden over een nieuw initiatief? Hoe vertaal je de goede doorzet van een nieuw initia...

Lees meer
Blog
Lieke Lange: Verandering realiseren is beweging creëren

In een nieuwe blog van Actie Leer Netwerk-medewerker Lieke Lange vertelt ze haar persoonlijke ervaringen met het zelf opgezette Kweekvijver-initiatief en de kansen en risico's om kans te maken op een HR-award.

Lees meer
Koploper
Zorg Innovatie Huis

Het Zorg Innovatie Huis biedt een plek aan (technologische) zorginnovaties en hun toepassing - inclusief aandachtige zorg op maat. Lees hier meer over deze nieuwe Koploper.

Lees meer