Nieuws
maandag 2 december 2019

Wieteke Graven ambassadeur van het Actie Leer Netwerk op het thema meer uren werken

Thema's

Meer uren werken

Branches

Alle branches

Tijdens de opening van de Actie Leer Netwerk Dag is Wieteke Graven voorgesteld ambassadeur op het thema ‘Meer uren werken’. Binnen dit thema vinden veel ontwikkelingen plaats. Wieteke Graven houdt zich al enkele jaren bezig met de positie van vrouwen op de arbeidsmarkt en sinds kort met het thema deeltijdwerk in de zorg.

Wieteke is de vijfde ambassadeur van het Actie Leer Netwerk. Samen met Marc van der Meer (op het thema leven lang ontwikkelen), Peter van Lieshout op het thema (werken naar talent), Annet de Lange op het thema (gezond werken) en Lea Bouwmeester op het (thema arbeidsinnovatie gaat ze aan de slag met inhoudelijke kennisdeling via themabijeenkomsten, webinars en podcasts. Daarnaast legt ze verbindingen naar andere relevante netwerken. Om zo de deur voor lerend samenwerken te openen en gebruik te maken van goede voorbeelden of kennis uit andere branches of sectoren. Daarnaast zal ze verbinding zoeken met Koplopers op haar thema.

Dit doet Wieteke Graven

Wieteke Graven is partner bij adviesbureau McKinsey & Company en houdt zich bij Stichting Het Potentieel Pakken bezig met het verbeteren van de positie van vrouwen op de arbeidsmarkt. Graven zit in het bestuur van WomenWin, een initiatief dat empowerment van vrouwen stimuleert door middel van sport. Na het behalen van haar masters degree in Economie aan de Universiteit Maastricht (2001), werkte zij in Nederland en het buitenland met name in de financiële sector.

 

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle artikelen
COVID-19
Actiz – Dossier coronavirus voor zorgorganisaties

Het coronavirus leidt tot veel vragen van leden van ActiZ. Diverse organisaties werken samen om besmettingen te voorkomen en de gevolgen van het virus te beperken. Het is belangrijk dat zorgorganisaties de adviezen of aa...

Lees meer
COVID-19
Coronavirus: communicatiemiddelen preventie – ‘alleen samen’

Sinds 25 maart loopt de campagne 'alleen samen'. Via advertenties in kranten, social media, TV en Radio verspreid de Rijksoverheid informatie over de maatregelen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Naast he...

Lees meer
Actieleren
Falend Vooruit – Instituut voor Briljante Mislukkingen

In deze podcast spreken we Bas Ruyssenaars, innovator, ondernemer en medeoprichter van het Instituut voor Briljante Mislukkingen over ‘universele lessen’; patronen of leermomenten die voorbijkomen tijdens het briljan...

Lees meer