Handreikingen

Wie zitten er aan tafel bij actieleren?

Thema's

Alle thema's

Branches

Alle branches

Een probleem in een organisatie of in een sector raakt vele betrokkenen. Daarom zijn zij in principe ook allemaal onderdeel van het actieleerproces.  

Je kunt natuurlijk met mensen in soortgelijke posities leren. Bijvoorbeeld alle verpleegkundigen samen (intervisie); of alle klanten samen (cliëntenraad). De impact daarvan blijft meestal beperkt, omdat je geen invloed hebt op het hele probleem. Je kunt het alleen hebben over je eigen rol en invloed. 

Wanneer je gaat actieleren worden dan ook alle partijen uitgenodigd, die geraakt zijn door het probleem. Alles wat bij kan dragen óf tegen kan werken aan de oplossing komt ter tafel. Dan is de impact van het leerproces groot. 

Wie zitten er aan tafel bij actieleren?

  • Cliënten/bewoners
  • Diverse praktijkprofessionals
  • Leercoaches
  • Managers
  • Bestuursleden

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle artikelen
Nieuws
Bied eerste hulp bij hoge werkdruk en verzuim

De druk op zorgmedewerkers is enorm en het verzuim in de zorgsector was in lange tijd niet zo hoog. Op basis van onderzoeksdata is het pamflet 'Eerste hulp bij stijgend verzuim' ontwikkeld.

Lees meer
Agenda
Ontwikkeling Telt Festival

Hoe zorgen we ervoor dat iedere volwassene in Nederland zich een leven lang kan blijven ontwikkelen en zelfstandig mee kan doen in onze maatschappij? Hoe zorgen we voor een positieve leercultuur en hoe vormen we sterke r...

Lees meer
Actieleren
Van idee naar actie met Actieleervouchers

Actie Leer Netwerk heeft al een tiental samenwerkingsprojecten in zorg en welzijn ondersteund met een Actieleervoucher. Weten wat dat in de praktijk oplevert? Lees dan verder.

Lees meer